In aceste vremuri de restriste economica, tot mai multi oameni cauta diferite alternative prin care sa-si mareasca veniturile si, implicit, acestia cauta afaceri de succes prin care sa ajunga sigur sa castige bani buni. Din nefericire, aici, ne putem referi numai la afacerile care sunt intr-adevar de succes, dar care nu ne pot aduce venituri rapid, putine fiind metodele prin care putem obtine bani intr-un scurt timp, mare parte dintre ele fiind, desigur, daca nu ilegale, extrem de riscante.

Chiar si asa, deschiderea unei afaceri, oricare ar fi ea, implica riscuri mari si, inainte de toate, asumarea lor ca antreprenor. Tocmai de aceea, trebuie sa ne gandim serios la riscuri si sa intocmim un plan cat mai conform cu realitatea, respectiv cu cerintele pietei, dar si a consumatorilor. Totodata, referindu-ne la afacerile de succes, trebuie sa mentionam ca acestea tin in mare parte de satisfacerea consumatorului, acesta fiind si principalul obiectiv. Atat timp cat exista o calitate superioara a produselor comercializate ori a serviciilor prestate, afacerea noastra se va bucura de succes, insa daca nu indeplinim aceste cerinte minime, dar foarte importante, ceea ce vom deschide nu va fi nicidecum o afacere, ci, mai degraba, o bataie de cap care ne va vari in inevitabilul faliment. De fapt, o afacere este ca o piramida, in varful acesteia aflandu-se clientul, respectiv consumatorul, dar pentru ca acesta sa stea in varf, avem nevoie de baza. Cu alte cuvinte, trebuie sa ne cladim un renume, o baza, prin calitatea serviciilor prestate sau a produselor comercializate, prin oferte inexistente pe piata, cu atat mai mult cu cat ne aflam la inceput de drum. Multi oameni mizeaza pe noroc, nefacand nimic practic sa-si creeze un mediu de afaceri benefic si care, intr-un final, sa se fructifice intr-o afacere de succes. Insa care este semnificatia acesteia?

Inainte de toate, trebuie sa mentionam ca o afacere de succes nu se traduce nicidecum prin obtinerea rapida de venituri, ba chiar, rapiditatea ar trebui sa ne de de gandit si sa ne determine sa schimbam oarecum strategia de bussines din prezent, intrucat, afacerile de succes trebuie sa ne aduca venituri pe termen lung. Altfel spus, acest concept se traduce prin asigurarea veniturilor pe termen lung, iar aceasta perioada se traduce, la randul ei, prin diminuarea riscurilor. Odata ce clientii au incredere in compania noastra, in serviciile sau produsele comercializate de noi, riscurile incep sa se rareasca, veniturile venind fara nicio indoiala, in functie de specificitatea fiecarei zone in parte, respectiv de sezon, fie ca vorbim de cel cald, deci mai linistit, din punctul de vedere al cumparatorului, fie de cel rece, care se manifesta prin agitatie, deci, implicit, prin cumparare si, totodata, comercializare excesiva (Craciunul, i.e.). Bineinteles, strategiile pentru aceste perioada vor fi puse la punct tocmai la timpul lor, ele reprezentand sanse care nu pot fi ignorate. In fine, cert este ca afacerile de succes pot fi astfel, numai din prisma noastra, ca antreprenori. Pentru client afacerea noastra trebuie sa fie o alternativa viabila la nevoile sale, la cerintele sale, care ii confera calitate si prin care poate economisi timp pretios si bani. Sa ne indreptam atentia, insa, catre afacerile de succes, respectiv stabilirea acestora.

Cum dadeam de inteles si mai sus, acest concept este unul usor ambiguu, insa vom incerca sa oferim cateva exemple. Deci, sa ne gandim astfel: de ce anume vor avea nevoie oamenii mereu? E o intrebare pe care trebuie sa ne-o punem atunci cand avem in vedere deschiderea unei afaceri, cu atat mai mult cu cat fiecare antreprenor isi doreste sa fie de un succes real. Asadar, de ce au nevoie oamenii? Intrebarea are mai mult raspunsuri, desigur, insa ne vom opri asupra unuia singur, si-anume, asupra hranei. Oamenii vor sa manance, si nu oricum, bine si ieftin. Piata abunda de restaurante, ce-i drept, de tot feluri de localuri in care oamenii mananca bine si, de ce nu, ieftin. Acum, trebuie sa ne gandim la o alternativa prin care restaurantul nostru va fi diferit de celelalte si va constitui, totodata, cea mai buna solutie pentru anumiti clienti. Spunem anumiti clienti pentru ca trebuie sa stabilim carui sector de clienti ne vom adresa. Daca alegem un sector cu clienti ce au o situatie materiala mai buna, atunci si investitia noastra va fi asemenea, adica mult mai mare. In schimb, daca dorim sa deschidem un restaurant cam pentru toate buzunarele, trebuie sa alegem un specific (recomandat ar fi general, in termenii specifici, international).

Pe langa specific, trebuie sa ne gandim serios la o zona in care astfel de localuri, ba sunt putine, ba nu ofera prea multe potentialilor clienti. Pe de alta parte, este la fel de important si designul interior, dar si exterior, acest fapt facand clientii interesati si curiosi deopotriva. Printre acest gen de strategii, trebuie sa o includem si pe cea care nu va inlatura potentialii clienti. Ganditi-va, de pilda, ca multi vor incerca sa ghiceasca cam care sunt preturile orientative dupa aspectul exterior al restaurantului, multi alegandu-l, dar si mai multi respingandu-l. Daca la inceput, clientii restaurantului vor fi doar prietenii, ar trebui sa ne dea de gandit. Tocmai de aceea, trebuie sa ne gandim serios la ce fel de oameni locuiesc in zona respectiva sau, de ce nu, in oras, ce venituri au samd. Printre alte afaceri de succes, mentionam si deschiderea unei pensiuni. Conditiile si strategiile sunt cam aceleasi, trebuie sa nu omitem, in schimb, potentialul turistic prezent, trecut si viitor al zonei vizate. In sfarsit, o afacere de succes este, asadar, un concept usor ambiguu si, mai degraba, este doar o structura cu care un antreprenor opereaza, numai atunci cand se gandeste la deschiderea unei afaceri.