10 activitati care iti vor imbunatati ziua

Nu este vorba sa vrei sa-ti schimbi viata, sa trimiti totul si sa fugi, ci sa-ti faci sarcinile zilnice cu mai multa placere. Aceste activitati pot rupe rutina si pot atrage mai multa energie pentru a-ti indeplini sarcinile:

1. Asculta muzica: ascultand melodiile care ne plac cel mai mult, ne ridica moralul. De asemenea, melodiile clasice ajuta la adormire sau la imbunatatirea nivelului de stres. Asa spune un studiu realizat de Universitatea din Toronto, care asigura ca acest tip de muzica produce o stare meditativa. Pitagora, Aristotel si Platon credeau ca acordurile cantecelor care ne plac cel mai mult sau cele care ne enerveaza, ne influenteaza direct starea de spirit. De asemenea, s-a dovedit ca ajuta la reducerea durerii si la stimularea creierului.

2. Mananca sanatos: nutritionistul Diana Patricia Bernal spune ca mancarea ne influenteaza direct starea de spirit. Din acest motiv, atunci cand oamenii mananca dupa ore sau urmeaza o dieta restrictiva, oamenii se simt lipsiti de energie si, daca aceste obiceiuri sunt frecvente, poate aparea depresia. La fel, exista unele alimente care stimuleaza productia de serotonina, numita hormonul fericirii. Unele dintre acestea sunt: ​​nuci, kiwi, capsuni sau ciocolata. Sigur, fara excese. Nu trebuie sa consumi multa ciocolata in cautarea bucuriei.

3. Meditati: Se vorbeste atat de mult despre meditatie si multi o recomanda, incat ar merita sa aflati ce este. Adevarul este ca studiile stiintifice au demonstrat ca ajuta la eliberarea stresului, permite creierului sa se concentreze mai mult si favorizeaza luarea deciziilor. Beneficiaza chiar si de sanatate, deoarece ajuta la buna circulatie a sangelui, datorita respiratiei constiente. Un experiment de la Universitatea din Wisconsin din Statele Unite a aratat ca la persoanele cu depresie exista o activare a zonei prefrontale drepte a creierului; dupa 8 saptamani de meditatie s-a activat zona stanga, asociata cu capacitatea de reglare a emotiilor. S-a ajuns chiar la concluzia ca creierul ramane tanar mai mult timp.

4. Petrecerea timpului cu familia si prietenii: munca nu va va aduce niciodata la fel de multa satisfactie precum petrecerea timpului cu cei pe care ii iubiti. Nu te incurajam sa-ti neglijezi munca, dar te incurajam sa le dedici doar suficient, nici mai mult, nici mai putin. Cu siguranta iti amintesti mai multe momente cu familia sau cu partenerul tau, decat zilele de lucru.

5. Cultivati hobby-uri: daca dedici un moment al zilei pentru a face o activitate care iti place, vei elimina din minte situatiile care genereaza anxietate. Conform medicinei orientale, grijile sunt o stare mentala si emotionala; adica tinandu-ti mintea atenta la activitati care genereaza satisfactie, poti fi liber de stres. Vino acasa la sfarsitul zilei si citeste, urmareste un film, joaca-te cu copiii tai sau gateste desert. „Serveste pentru ca adultii sa cultive din nou jocul copilariei”, spune psihologul Luis Huamanga de la Universidad San Sebastian de Chile.

6. Fii recunoscator : Oamenii de stiinta Emmons si McCullough au efectuat o observatie in 2003 cu doua grupuri. Unul scria zilnic intr-un caiet motivele pentru care trebuiau sa fie recunoscatori, iar celalalt grijile si supararile zilnice. Primul grup a aratat o crestere a entuziasmului si a energiei in comparatie cu celelalte. ( Citeste: „Beneficiile unui creier recunoscator” ).

7. Trezeste-te devreme: blogger-ul „Emma” spune intr-o rubrica publicata pe cambia-su-vida.com ca, cand s-a trezit la timp, incepea ziua in curse si aproape intotdeauna intarzia. Intr-o zi, a decis sa-si schimbe rutina si sa seteze ceasul desteptator la 4:30 dimineata. Astfel, spune ea, poate sa multumeasca pentru binecuvantarile primite, sa se bucure de primele ore de liniste pentru a organiza ziua si sa aiba timp pentru ea insasi. Vedeti rasaritul soarelui, mancati micul dejun incet, faceti exercitii fizice si lucrati mai productiv.

8. Exercitiul: nu serveste doar pentru a intra in forma, ci pentru a elibera tensiunea, a cunoaste mai multi oameni, a socializa, a schimba mediul, a incepe ziua cu mai multa energie. Potrivit Jurnalului American de Medicina Preventiva , o rutina de exercitii fizice intensive de o jumatate de ora de cel putin trei ori pe saptamana poate fi eficienta in reducerea simptomelor depresiei moderate cu pana la 50%.

9. Dormi bine: odihna va permite, fara indoiala, inceperea unei zile cu mai multa liniste. Prin urmare, este bine sa va deconectati de la dispozitivele electronice timp inainte de a merge la culcare, mancati cu cel putin trei ore inainte. Aveti un mediu fara zgomot si cu suficient intuneric, efectuati in prealabil o rutina de destresare, cum ar fi cititul sau meditatia. Si, bineinteles, investeste intr-o saltea buna care sa nu provoace dureri musculare a doua zi. Acest lucru este sugerat de Unitatea de somn Vistahermosa din Alicante, Spania.  

10. Creati obiective specifice: Uneori suntem coplesiti de stabilirea unor proiecte mari si de a nu le realiza. Cu toate acestea, spune Jacqueline Herrera, directorul organizatiei Mami Trabaja, ca avem tendinta de a ne complica viata prin griji pentru micile detalii. Ne putem propune, de exemplu, sa facem 15 abdominali pe zi acasa, in loc sa facem trei ore intr-o sala de sport. Vazand ca scopurile mici sunt indeplinite, putem merge spre mai multe.

DIN ACEEASI CATEGORIE

Cele mai noi articole