Cu totii am auzit de suplimentele alimentare, care ne ofera vitaminele si mineralele de care organismul nostru are nevoie in fiecare zi. Insa anumiti cercetatori sunt de parere ca anumite suplimente alimentare sunt consumate in zadar sau chiar provoca probleme din cauza consumului excesiv.

Un organism sanatos si activ nu are nevoie de suplimente alimentare, sunt de parere specialistii. Suplimentele alimentare ar trebui administrate la recomandarea medicului, in cazul in care exista o lipsa a vitaminelor sau mineralelor in organism sau in perioadele de boala, cand oricum sistemul nostru imunitar este slabit.

Aceiasi cercetatori sunt de parere ca un exces de vitamine si minerale poate chiar scurta speranta de viata, deoarece organismul trebuie sa depuna un efort suplimentar pentru depozitarea sau eliminarea exceselor.

Inca un aspect de luat in considerare este acela ca vitaminele si mineralele continute in suplimentele alimentare sunt create sintetic, in laborator. Evident ca acestea sunt procesate in alt mod de catre organism. Intotdeauna sunt de preferat alimentele proaspete precum legumele si fructele, care pot asigura necesarul zilnic de vitamine si minerale.

Stim deja ca orice medicament ingerat “trece” si prin ficat, lasand urme. Ficatul are rolul de a curata organismul de toxine si de substantele nocive din corp, si orice substanta sintetizata biochimic va duce la afectarea acestuia. Nici macar suplimentele care au rolul de a curata ficatul nu sunt indicate, mai ales in cazul unui organism sanatos, atunci cand are nevoie doar de anumite vitamine si minerale pe care le poate obtine consumand fructe si legume proaspete. Si pentru o curatare ca la carte a ficatului se recomanda o dieta de detoxifiere.

Marketingul agresiv al acestor produse inoculeaza consumatorilor ideea de “organism slabit care are nevoie de un supliment alimentar”. De aici si pana la achizitionarea suplimentului nu mai este decat un pas.

Inainte de a cumpara suplimente alimentare pentru toata familia, iata care sunt cele mai importante vitamine si minerale si de unde le putem obtine:

– Vitamina A: legume verzi si produse lactate;

– Vitamina B: paine, lapte, oua;

– Vitamina B12: carne rosie, lapte, peste;

– Vitamina C: fructe si legume, in special citrice;

– Vitamina D: peste;

– Vitamina E: nuci, seminte si cereale;

– Vitamina K: legume verzi si cereale;

– Fier: legume verzi, in special spanac si urzici;

– Calciu: lactate;

– Magneziu: nuci si seminte, fructe;

– Zinc: ficat de porc, oua, carne slaba de vitel, leguminoase, alge marine.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *